Hírek

A Continental új nyári gumiabroncsa
20100719

 
 
Tovább csökkentett fékutak, megnövekedett tapadás, kedvezőbb irányíthatósági tulajdonságok és a sportautók menettulajdonságait még jobban érvényesítő aszimmetrikus mintázat - e legfőbb adottságokkal mutatkozik be a ContiSportContact 3. Már a sorozatgyártás beindítását megelőzően magáénak mondhatja az Audi elsőszerelési jóváhagyását, amelynek alapján a TT, az A6 és a rendkívül sportos RS4 modellre szerelik. A Continental a nagyteljesítményű, hátsókerék-hajtású sportkocsik, illetve az extrém nagyteljesítményű tuningmodellek számára külön mintázatokat kínál.
 
 
Az új ContiSportContact 3 sorozat révén a Continental abroncsfejlesztői tovább fokozták high-tech termékeik teljesítménypotenciálját. A jól bevált elődhöz, a ContiSportContact 2 családhoz képest a száraz és nedves útfelületen mért fékút-értékek öt-öt százalékkal csökkentek, míg az aquaplaning jelenségével szembeni ellenálló képesség hat százalékkal erősödött. A gördülési ellenállás és a kopási hajlam szintén öt-öt százalékkal mérséklődött.
 
Hosszanti bordás mintázat a rövid fékutakért
 
Az új ContiSportContact 3 aszimmetrikusan, hosszában bordázott mintázata különösen fékezéskor bizonyul előnyösebbnek, mint egy mintázati blokkokkal kialakított profil. A fékezéskor fellépő erők egyenletesebben oszlanak el, így kedvezőbben vihetők át. A hosszanti mintázati bordák kis bemetszéseit úgy alakították ki, hogy a mintázati elemek egymást megtámasztva a fékerőt a teljes profilsávra - s a korábbiakkal szemben nem csupán annak éleire - osztják el. Ezzel a fékutak az elődhöz képest három százalékkal rövidíthetők.
 
Az aszimmetria az irányíthatósági tulajdonságok terén fejti ki előnyös tulajdonságait
 
Az irányíthatóság tekintetében az abroncsfejlesztők az aszimmetrikus mintázat segítségével értek el magas fokú tapadást. Mivel kanyarban mindenekelőtt az abroncs külső oldalára hatnak a legnagyobb erők, a hosszanti sávos mintázatot úgy alakították ki, hogy ott lehetőség szerint nagyméretű tapadási felület álljon rendelkezésre. Ez a kikerülési manőverek során kellő biztonságot, a gyors kanyarokban megfelelő tapadást és gyors tempónál további kormányzási stabilitást nyújt. A futófelület hosszanti bordái emellett úgy tervezték, hogy csupán csekély mértékben deformálódjanak, így tapadási felületének nagyságát a gyors kanyarokban is megőrizze.
 
Nagyobb tapadású futófelületi keverékanyag
 
A legkorszerűbb szilikatartalmú keverékanyag segítségével mindenekelőtt nedves útfelületen növekedett tovább a tapadás. Ezzel a ContiSportContact 3 különösen biztonságos nagyteljesítményű gumiabroncsnak számít.
 
Mintázat a hátsókerék-hajtású sportkocsik és tuningmodellek számára
 
A hátsókerék-hajtású, nagyteljesítményű sportkocsik számára az abroncstervezők speciális profilváltozatot fejlesztettek ki, amely az abroncs középső részének kettős hosszanti mintázati sávjáról ismerhető fel. A két sávot elválasztó Y-alakú horony a gyors kanyarokban és egyenes szakaszokon egyaránt további menetstabilitásról gondoskodik. A Continental abroncsfejlesztői a különösen erős motorizáltságú tuningmodellek számára egy további profilváltozatot is kifejlesztettek: a lehető legjobb tapadás biztosítása érdekében e tuningváltozatot még nagyobb mintázati blokkokkal és még magasabb pozitív felületi aránnyal alakították ki.
 
Az új ContiSportContact 3 már megjelent a gumikereskedők kínálatában. Az új high-tech abroncsot az Audi és a Renault máris elsőszerelési jóváhagyással látta el.
 
A Continental konszern fékrendszerek, futómű-alkatrészek, járműelektronikai rendszerek, gumiabroncsok és műszaki elasztomerek vezető szállítója. A vállalat 2004-ben 12,6 milliárd euró forgalmat produkált és jelenleg világszerte mintegy 81 ezer dolgozót foglalkoztat.
 
A gumiabroncs-üzletág a 2006-os németországi FIFA labdarúgó-világbajnokság hivatalos partnere, valamint a 2008-as UEFA labdarúgó Európa-bajnokság hivatalos szponzora. Ehhez kapcsolódó további információk az Interneten a www.ContiSoccerWorld.de, a www.contifanworld.com, illetve a www.conti-online.com oldalakon találhatók.
 
Az új ContiSportContact 3 sorozattal kapcsolatos további információk az Interneten a www.ContiSportContact3.de oldalon találhatók.
 
A ContiSportContact 3 formájában a Continental programjában új sportabroncsot kínál a sportos karakterű járművek gyártói és vezetői számára. A hannoveriek új high-tech termékükkel rohamosan növekvő piacot vesznek célba: a legfrissebb felmérések szerint a 200 és 300 kilométer/óra közötti sebességi jóváhagyással rendelkező gumiabroncsok részaránya az elkövetkezendő négy év során Európában bő 16, míg Németországban több mint 20 százalékra növekszik. A ContiSportContact 3 számára nagynevű járműgyártóktól már sorozatgyártása megkezdése előtt érkeztek elsőszerelési jóváhagyások.
 
Egyre több és több gyors, nagyteljesítményű limuzin és sportkocsi száguld 240 kilométer/óra feletti sebességi jóváhagyással rendelkező nyári abroncsokon. 2005-ben Európa-szerte az eladott nyári gumik 12 százaléka már e kategóriába tartozott - s ez egyértelműen növekvő tendencia. A Continental szakembereinek várakozásai szerint e gumiabroncsok részaránya 2009-re Európa-szerte már bő 16 százalékra emelkedik, míg Németországban, ahol a nagyteljesítményű limuzinok részesedése hagyományosan igen magas - ekkor már az összes személyautó akár 20 százaléka is ilyen ultragyors gumikon száguldhat majd. A high-tech abroncsok legnagyobb arányban a piackutatók szerint Svájcban fordulnak majd elő; előrejelzéseik szerint a jómódú alpesi országban 2009-re minden negyedik eladott gumi 240 kilométer/óra feletti sebességindexszel rendelkezik majd.
 
Gyorsabb elsőszerelési abroncsok
 
Az autósok és a járműipar egyaránt a gyorsabb járművek, s ezzel a megfelelő korszerű abroncsok felé orientálódnak. A piacvezető Continental így egyedül 2005-ben mintegy 4,1 millió sportabroncsot értékesíthetett elsőszerelésre, s e szegmensben a járműgyártók felé is egyre nagyobb volumenű kiszállításokra számíthat. Az Audi (A6), a BMW (5-ös) és a Mercedes-Benz (E-osztály) egyes kedvelt modelljei már ma is olyan abroncsokon gördülnek, amelyek 240 kilométer/óra felett is kiváló tapadást és teherbírást biztosítanak. A kifejezetten a hátsókerék-hajtású, erős motorizáltságú sportkocsik hátsó kerekei számára kifejlesztett opcionális abroncsozás a Porsche, a Mercedes-Benz AMG, a BMW M, illetve az ezekhez hasonló szupersportkocsik különleges igényeit szolgálja.
 
Bővülő tuningpiac
 
A Continental nem csupán a klasszikus másodszerelés piacán, hanem a tuningcégekkel folytatott együttműködések terén is kiváló lehetőségeket lát európai vezető pozíciója kiépítésére. Az indulóprogram választéka így kifejezetten a tuningpiac vásárlóinak igényei szerint tíz, 30-as és 25-ös keresztmetszeti arányú, 19-21 col közötti peremátmérőjű méretet is tartalmaz.
 
A Continental az autóipar változatlanul szerény növekedése ellenére optimista az új ContiSportContact 3 értékesítési lehetőségeinek tekintetében. Ezt egyfelől a prémiumgyártók sportabroncsok iránti magas fokú elsőszerelési igényei támasztják alá  a nagysikerű előd, a ContiSportContact 2 immár több mint 150 elsőszerelési jóváhagyással rendelkezik. Másfelől egyre növekednek az új járművek menetteljesítményei a nagyteljesítményű autók és megfelelő abroncsaik a gyártók és a fogyasztók körében egyaránt továbbra is igen keresettek.
 
A ContiSportContact 3 méretválasztéka a gyártás kezdetén:
 
 
50-es sorozat                                           45-ös sorozat
205/50 ZR 17 93W XL FR                      215/45 ZR 17 91 W XL FR
225/50 R 17 94 W FR SSR *                  225/45 R 17 91 Y FR
                                                          225/45 R 17 94 Y XL FR
40-es sorozat                                       235/45 ZR 17 94 Y FR
245/40 ZR 17 91 Y FR                           245/45 ZR 17 99Y XL FR
255/40 ZR 17 94 Y FR                           245/45 ZR 18 100 Y XL FR
225/40 ZR 18 92 Y XL FR
235/40 ZR 18 95 Y XL FR
245/40 R 18 93 Y FR SSR *
245/40 ZR 18 97 Y XL FR
 
35-ös sorozat                                           30-as sorozat
255/35 ZR 18 94 Y XL FR                      255/30 ZR 19 XL FR
225/35 ZR 19 XL FR                              275/30 ZR 19 XL FR
235/35 ZR 19 XL FR                              235/30 ZR 20 XL FR
245/35 ZR 19 XL FR                              245/30 ZR 20 XL FR
255/35 ZR 19 96 Y XL FR                      255/30 ZR 20 XL FR
                                                         265/30 ZR 21 XL FR
25-ös sorozat                                      295/30 ZR 21 XL FR
295/25 ZR 20 XL FR                             
305/25 ZR 20 XL FR
325/25 ZR 20 XL FR
 
*= SSR (Self Supporting Runflat Tyre) - defekttűrő gumiabroncs
     A defekttűrő gumiabroncsok kizárólag abroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel ellátott járműveken alkalmazhatók



ELÉRHETŐSÉG

2100. Gödöllő,
Dózsa György út 55.